A pontos illesztés titka – A képszerkesztő megmutatja a különbséget

Volt egy munkám, amiben a lehető legpontosabban fedésbe kellett hozni mintegy 400 fotót, mivel később animáció fog készülni belőle és semmiképp sem akartam volna, hogy úgy nézzen ki mint a füzet szélére rajzolt futó emberke, amelyet a füzet gyors átpörgetésével kelthető életre. Ezeken a vicces/rajzos dolgokon nem probléma, ha kicsit odébb ugrál az emberke feje, viszont egy profi animáción nem feltétlenül elfogadható. Egyszóval valahogy fedésbe kell hozni az egymás utáni képkockákat.

A trükköt, bevallom őszintén, egy HDR készítő programból loptam és rendkívül egyszerű. Egyszerűen egymásra kell rakni a két képet Photoshopban vagy GIMP-ben és kiválasztani a difference (különbségi) blending módot a felső rétegen. Így azokon a pontokan, ahol a két kép pontos fedésben van fekete lesz. Vagyis nincs más dolgunk, mint addig tologatni és forgatni az egyik képet, míg el nem tűnik az illesztéshez használt képrészlet.

Az itt látható két kép a Kopaszi gáton készült HDR kép nyersanyagából való és jól megfigyelhető, hogy a két kép elkészülte között a kajakos odébb evezett, valamint, hogy a szél fújta a fákat ezért a lomboknál fehér aura látható. A kép többi része azonban nagyjából fedésben van. Ezeket a hibákat amúgy a HDR készítő alkalmazások megpróbálják kiköszörülni, több kevesebb sikerrel.

Baráth Gábor
Baráth Gábor

Fotós, szakíró és fordító.

Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió,
Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!,
A digitális fotós könyv 5.,
A digitális fotós könyv - Best of
és a
Vakuskönyv fotósoknak.

Articles: 1383