Ó majd photoshopban, mi? – II. rész

Az az igazság, hogy a múltkori bejegyzésemhez érkezett egy meglehetősen elgondolkodtató hozzászólás és ezért elvégezem a kísérletet újra, kicsit másként. Készítettem két képet, egyet jó expozícióval és egyet 2FÉ-kel alulexponálva, majd Lightroomban 2 FÉ-nyit kompenzáltam a képet. Szerintetek?


Íme, az eredetileg jól exponált kép:

Most pedig jöjjön az expozíció korrekció utáni kép:

Az eredmény, ha azt nézzük, hogy mennyire közelíti meg a korrigált kép a jól exponáltat, szánalmas. Azon lehet vitatkozni, hogy kinek mi tetszik jobban, de az biztos, hogy a látvány az 1. képhez állt sokkal közelebb.

Az az érdekes, hogy az automatikus beállítás (Auto gomb a Basic panelen) ami csak 0,7 FÉ-ket kompenzál és a fényerőt nyomja fel, az eredetihez sokkal közelebbi eredményt produkál, azzal a különbséggel, hogy a csúcsfényekben kissé nagyobb lesz a kép kontrasztja.

Default image
Baráth Gábor
Fotós informatikai szakíró és fordító. Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió, Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!, A digitális fotós könyv 5., A digitális fotós könyv - Best of és a Vakuskönyv fotósoknak.
Articles: 1349

5 hozzászólás

  1. Nekem az a tapasztalatom, hogy alapvetően nagyon sok tartalék van egy RAW fileban, viszont borzalmasan nehéz szépen kihozni belőle. Erre jó a tonemapping, ha ügyesen (brutál halo-k nélkül) csinálja az ember.

  2. Ez igaz, de egyszerűbb kihozni a többletet egy helyesen beállított (expozíció, fehéregyensúly) képből.

  3. Nem mondtam, hogy közben nem kell helyesen exponálni :)

    Én sokszor el szoktam szórakozni azzal, hogy az én ízlésemnek világosabb égboltot manuálisan javítom fel, úgy, hogy mentek RAW-ból egy normál meg lejjeb EV-zett verziót, a normál verziónál egy layer duplikátumon feltolom a kontrasztot nagyon durván (vagy a levels-t), hogy az ég fehér legyen, aztán a sötét verizóra rálayermaszkolom ezt.

Comments are closed.