Színátmenetes szürke szűrő utánzása

Kivel nem fordult már elő, hogy egy kissé borongós napon készült képéről kiderült, hogy a gép nem pont a megfelelő helyre mért fényt vagy az ég valóban szinte tejesen fehér volt és a képen jól exponált előtér mögött szinte fehér égboltot találunk.

Egy profinál biztos lett volna erre az esetre egy szinátmenetes szürke szűrő. Ha nálunk nem volt nem volt nem kell kétségbe esni utólag is megmenthetjük a képet.

Az eredeti kép

A képen az Osztrák-Magyar Monarchia első világháborúban elesett katonáinak emléket állító templom látható (Szlovénia).

Első módszer

Maga a módszer egyszerű mit a pofon, csak egy szinátmenetes rétegre van szükség hozzá a Photoshopban, melyet Overlay módban a kép fölé helyezünk. A színátmenet pedig a feketétől megy az átlátszóig. A színátmenet hangolásával tudjuk elérni, hogy csak az ég sötétedjen.

A képen látható, hogy az ég sötétebb és részletgazdagabb lett. Sajnos – mit ahogy ezt az igazi szűrő is tette volna, ez a módszer besötétitette a tornyot.

Második módszer

Célunk most az, hogy csak az ég világosodjon. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az eredeti képen az égbolt elég egyszínű, így könnyű a varázspálcával kijelölni és új rétegre rakni. Ha ez kész az új rétegen lejátszuk az előző pontban leírtakat, majd a két réteg egyesítése után radírral kitöröljük a nem kívánt színátmenetes részeket és kész is vagyunk.

Az ég részletgazdagabb és sötétebb lett, míg a torony és a templom nem változott.

Baráth Gábor
Baráth Gábor

Fotós, szakíró és fordító.

Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió,
Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!,
A digitális fotós könyv 5.,
A digitális fotós könyv - Best of
és a
Vakuskönyv fotósoknak.

Articles: 1384